My key to eating healthy

*Scroll down for Swedish* Hey everyone! I'm gonna give you my best tips on how to eat healthy every day of your life, this is how I do it. So yes you have to make lunch boxes. It's really easy to get off track if you don't, you might go get food out somewhere or end up eating something unhealthy because you're too hungry to wait for the food to finish or even too tired to cook.

Though the thing about making lunch boxes is that it can be quite boring since you may be making 4 portions of the same dish. That's why I don't really do it like that.


Instead I cook and put different ingredients into different boxes and from that I can combine them into healthy meals however I want each day - lunch and dinner. When I say different ingredients of course I mean from each category; carbs, protein and veggies. I also have some 'add ons' with healthy fats to make the dishes a little more tasty.

In my previous post I also wrote that the key to succeed with you diet in the long run is to start from what YOU actually really LIKE to eat. I'm sure all of you like some healthy foods! It really doesn't have to be as boring as a piece of chicken with broccoli.


Here are five examples of healthy things I like to eat from each category:

Carbs: Quinoa, bulgur, sweet potato, potato, beetroots Protein: Chicken, salmon, shrimp, chickpeas, eggs Veggies: Asparagus, cauliflower, broccoli, tomato, mushrooms Add ons: Feta cheese, smashed avocado, cottage cheese, almonds, hummus I also always make sure to have a bag of salad to mix my ingredients with. So I don't make four food boxes with for example chicken, sweet potato and broccoli - instead I make one big box with roasted sweet potatoes, one with mixed oven vegetables, one with chicken, one with quiona etc. Then I just put together on a plate whatever I feel like eating from that, every meal. So from the categories above I could choose for example: Sweet potatoes with chicken, asparagus, mushrooms and smashed avocado Quinoa with chickpeas, tomato, feta cheese and hummus


So come up with your own ingredients that you like to eat and prepare separate lunch boxes for them! This will not only help you eat healthy cause the food is available and tasty, but it also saves you a lot of time and money.

And don't forget to make some healthy snacks for those moments when you get too hungry. Just prepare bags of veggies, egg muffins or whatever.


Hope this works as good for you as it does for me!




Nyckeln till att äta nyttig vardagsmat!


Hej allihopa! Jag tänkte dela med mig av mina bästa tips för hur man äter hälsosamt till vardags, såhär gör jag! Så ja du måste göra matlådor. Det är väldigt lätt att tappa spåret om du inte gör det, kanske köper du mat ute istället eller äter nåt onyttigt för att du inte orkar vänta på att maten ska bli klar eller så är du för trött för att ens laga nåt. Det tråkiga med matlådor är att man ofta gör typ 4st med samma innehåll och man kanske inte ens är sugen på det just den dagen. Därför gör jag inte på det sättet.

Istället lagar jag olika ingredienser som jag tycker om och lägger dem i olika lådor, på så sätt kan jag kombinera mina ingredienser till olika nyttiga måltider varje dag till lunch och middag. När jag säger olika ingredienser så menar jag såklart från varje kategori; kolhydrater, protein och grönsaker. Jag har också några "tillägg" med nyttiga fetter för att göra maträtterna lite roligare.

I mitt tidigare inlägg skrev jag att nyckeln till att lyckas med din kost på lång sikt är att börja från det DU egentligen verkligen tycker om att äta. Jag är säker på att alla gillar några nyttiga saker! Det behöver inte vara så tråkigt som en bit kyckling med broccoli.


Här är fem exempel på nyttiga saker som jag gillar att äta från varje kategori:

Kolhydrater: Quinoa, bulgur, sötpotatis, potatis, rödbetor

Protein: Kyckling, lax, räkor, kikärtor, ägg

Grönsaker: Sparris, blomkål, broccoli, tomat, svamp

Tillägg: Fetaost, mosad avokado, keso, hackad mandel, hummus

Jag ser också alltid till att ha en påse sallad för att eventuellt blanda mina ingredienser med.


Så jag gör inte fyra matlådor med till exempel kyckling och broccoli - istället gör jag en stor låda med rostad sötpotatis, en med blandade ugnsgrönsaker, en med kyckling, en med quinoa etc. Sen kombinerar jag bara ihop det jag är sugen på!

Så från kategorierna ovan kunde jag välja till exempel:

Sötpotatis med kyckling, sparris, svamp och mosad avokado

Quinoa med kikärtor, tomat, fetaost och hummus

Hitta dina ingredienser som du gillar att äta och förbered separata lådor med dem! Det här hjälper dig inte bara att äta nyttigt eftersom maten är tillgänglig och god, det sparar också mycket tid och pengar.

Och glöm inte att förbereda några nyttiga mellanmål för de stunderna när du blir för hungrig. Skär grönsaker och lägg i påsar, gör äggmuffins eller vad som helst.


Hoppas det här funkar lika bra för dig som för mig!