Easy & healthy snacks!

*Scroll down for Swedish* I've got a lot of requests on tips and recipes for healthy snacks. Here are a few examples of snacks that I eat.


When you make your lunch-boxes for the week you should also make some snacks so you don't end up buying yourself sugar stuffed bars or something.

So I'm a easy girl, I don't complicate things. Just once a week is enough to cover Monday-Friday and these snacks are very easy to make.


Egg-muffins These really only consist of eggs, seasoning and whatever you want to put in your muffins. So just beat together a few eggs in a bowl, add salt and maybe pepper. Put for example tomato, spinach, mushrooms and/or turkey in the springs and pour over the eggs. Bake them in the oven for about 15 mins, 200 c. Tasty!


Small banana pancakes Only consist of banana, eggs and a pinch of salt. One banana and two eggs is the ratio - then you can make as much as you want. Just mash the banana, add the eggs and fry the paste in a frying pan with (a little) regular butter or coconut oil. Done! Serve with berries if you want.


Small cottage cheese pancakes

These mini-pancakes contain more protein than banana pancakes and consist of cottage cheese, eggs and either psyllium husk (if you want zero carbs added) or oat-flour. I make my own oat-flour (all you have to do is to mix oats in the mixer until it becomes a powder). 250g cottage cheese + 2 eggs + 3 table spoons of oat-flour OR 1 table spoon psyllium husk. Add some salt and sear in a frying pan with butter /coconut oil. You can serve them with berries or savory things like tomato and turkey.


Overnight oats

You don't even have to cook this healthy snack! Put 1 dl oats with 1 dl milk of your choice in a cup, add salt or cardamom /cinnamon for more taste and stir. Then just put the cup in the fridge and it's finished the next day. Serve with banana, nuts, apples or whatever you like. Make the oats in a plastic cup so you can just bring the snack with you.




And if I don't have time to cook or simply don't feel like it I make sure to bring this...


Edamame beans - serve with sea salt Carrots/cucumber with (bought) hummus Cottage cheese with berries + nuts (or savory things like tomato and turkey)



Enkla och nyttiga mellanmål!


Så jag har fått en del frågor på vad man kan äta som snabba, enkla och nyttiga mellanmål. Här kommer några tips och recept på vad jag äter!


När du gör dina matlådor för veckan så passa på att göra några nyttiga snacks också. Då slipper du springa till affären och ha ångest över alla sockerfyllda produkter du måste välja mellan. Jag gillar inte att krångla till det. En gång i veckan räcker för att laga mellanmål som räcker måndag-fredag och de här recepten är enkla!


Äggmuffins Består endast av ägg, kryddor och det du vill ha i dina muffins. Vispa ihop några ägg i en skål och addera salt/peppar. Lägg exempelvis tomat, spenat, svamp och /eller kalkon i små formar och häll över äggsmeten. Ställ in dem i ugnen ca 200 grader 15 min. Enkelt, gott och snabbt!



Bananplättar Består bara av banan, ägg och lite salt. En banan och två ägg är måtten - sen kan du göra hur mycket smet du vill såklart. Mosa bananen, rör ned äggen och stek små plättar i stekpannan med lite vanligt smör eller kokosolja. Klart! Servera med bär om du vill.


Kesoplättar

De här plättarna innehåller med protein än bananplättar och består av keso, ägg samt fiberhusk (om du inte vill addera kolhydrater) eller havregrynsmjöl. Jag gör havregrynsmjöl genom att bara mixa havregryn tills det blir till pulver.

250g keso + 2 ägg + 3 msk havregryns-mjöl eller 1 msk fiberhusk. Addera lite salt och stek plättar i smör eller kokosolja. Du kan servera dem med bär eller något salt såsom kalkon och tomat.



'Overnight oats'

Det här behöver man inte ens laga! Yay. Lägg 1dl havregryn tillsammans med 1dl valfri mjölk i en burk, addera salt och ex kanel eller kardemumma om du vill ha mer smak. Rör om och ställ in i kylen över natten så är det klar nästa morgon.

Servera med banan, äpple, nötter eller det du gillar. Lägg det i en plastburk så du kan ta med dig mellanmålet.




Om jag inte har tid eller lust att laga något alls så äter jag till exempel...


Edamamebönor (köps i frysdisken och tinas/mikras) - servera med flingsalt Morötter/gurka med hummus (färdigköpt) Keso med bär + nötter (eller något salt såsom kalkon och tomat)